چگونه میتوان به عنوان پناهنده وام دانشجویی یا محصلی گرفت؟

تحصیل

چگونه میتوان به عنوان پناهنده وام دانشجویی یا محصلی گرفت؟

از محمد الواوی

در جلسه منطقه ای تونیوز در توبینگن حاضرین به موضوع بافوگ (اختصار برای قانون آموزش فدرال)  برخورد کردند. در آنجا سئوالات زیادی مطرح شد. در حال حاضر بسیاری از محصلان یا دانشجویان برای یک محل تحصیلی درخواست داده اند. اما آنها نمی دانستند که چگونه مصارف تحصیل خود را تأمین کنند. به همین خاطر ما از خانم اونترسیهر که مسئول بخش وام دانشجویی شهر رویتلینگن است سوالاتی را پرسیدیم.

چه پیش نیازهای برای دریافت کردن بوجه بافوگ باید انجام شود؟  پناهندگانی که می خواهند برای بافوگ در خواست بدهند باید یک پناهجو یا یک پناهنده شناخته شده یعنی دارای حق اقامت تحت کنوانسیون پناهندگان ژنو یا یک مؤسسه مشارکتی باشند. ارائه دادن یک کپی از مدارک شناسایی شما مهم است. پناهجویانی که دولدونگ دارند قبل از اینکه از بودجه بافوگ برخوردار شوند باید از حق اقامت 15 ماه در آلمان را داشته باشند. پناهجویانی که پرونده پناهندگی آنها هنوز کامل نشده است نمی توانند بافوگ دریافت کنند زیرا هنوز معلوم نیست که آیا آنها حق اقامت در آلمان را دریافت می کنند یا خیر.

کجا می توانید اطلاعات بیشتر بدست آورید: کافه تریا توبینگن خیابان ویلهلم شماره  پلاک 13 اطاق شماره 140 ث. زمان: در طول سمستر از دوشنبه تا پنج شنبه 11 قبل از ظهر الی 02:00 بعد از ظهر و جمعه از ساعت 11 قبل از ظهر الی 01:00 بعد از ظهر. در آنجا میتوانید سؤالات عمومی راجع به بافوگ را مطرح کنید، فرمه دریافت کنید و اسناد یا برنامه های کاربردی را ارسال کنید. مشاوره فردی در دفتر کمک آموزشی (آوسبیلدونگ فوردرونگ)  دفتر بافوگ در شهر رویتلینگن. آدرس : لیست پلاک یک زمان : سه شنبه از ساعت 01:00 الی 03:30 بعد از ظهر و پنج شنبه از ساعت 09:00 الی 11:30 قبل از ظهر. ایمیل آدرس: bafoeg@sw-tuebingen-hohenheim.deتلفن: 07121680880

چه چیز را باید در نظر گرفت؟

در اصل می توان برای یک دوره کارشناسی (بچلر) و ماستر امکانات دریافت کنید اما نه برای دو بچلر یا دو دوره کارشناسی. ارسال کردن مدارک ضروری مهم است. فقط ارائه دادن در خواست کافی نمی باشد. یک محدودیت سنی وجود دارد که در آغاز مدرک بچلر شما نمیتوانید بیش از 30 سال سن داشته باشید. اگر درجه کارشناسی (ماستر)  خود را شروع کنید نمیتوانید بیشتر از 35 سال سن داشته باشید. در صورت امکان باید درآمد والدین نیز ثابت شود. اگر از طریق پست نشد از طریق ایمیل هم میتوانید آنرا ارسال نمایید. آنرا خودتان نیز می توانید ترجمه کنید و نیازی به ترجمه رسمی ندارد. از اسناد تان یک کپی کفایت می کند نیازی به فرستادن اصل آن نیست. اگر شما بطور جدی تلاش کردید که درآمد خود را ثابت کنید اما موفق نشدید باید به دفتر بافوگ اطلاع دهید.

چه مدت طول خواهد کشید تا بعد از درخواست اعطای کمک مالی صورت بگیرد؟

پس از درخواست معمولاً در سمسترتابستانی 6 الی 8 هفته طول میکشد و در سمسترزمستانی 2 الی 3 ماه طول میکشد چون درخواست های زیادی وجود دارند.

تقاضای ماهانه بافوگ چقدر است؟

تفاوت هایی وجود دارد که آیا با والدین یا به تنهایی زندگی می کنید. اگر با والدین زندگی می کنید حداکثر 415 یورو در ماه دریافت خواهید کرد. اگر تنها زندگی می کنید حداکثر 649 یورو در ماه دریافت خواهید کرد. شما همچنين می توانید برای بیمه درمانی هزینه ای به مبلغ 86 یورو دریافت کنید در صورتی که بخواهید خود را به عنوان محصل بیمه کنید. اگر کودکی دارید که از ده سال بالاتر نیست و همراه با متقاضی یکجا زندگی میکند می توان یک در خواست نیز برای کمک هزینه مراقبت از کودکان به مبلغ 130 یورر ماهانه نیز ارائه داد. از این نیاز درآمد و دارای متقاضی و درآمد همسر و والدین پس از در نظر گرفتن کمک هزینه ها کسر می شود.

بافوگ تا چه مدت است؟

حداکثر مدت بوجه بستگی به دوره استاندارد تحصیلی دارد. این دوره در مقررات دوره تحصیلی مشخص شده است. به طور عمومی مشخص است که :بچلر 6 سمستر، ماستر 4 اما برای مثال در پزشکی یا طب زمان تحصیلی 12,5 سمستر است.

آیا بافوگ باید باز پرداخت شود؟

تمام امتیازات برای پناهندگان نیز صدق می کند. نصف وام بدون بهره دولت آلمان است. نصفی از آن باید دوباره پرداخت شود تا حداکثر 10000 یورو. آیا امکان تغییر دانشگاه با دریافت کردن بافوگ وجود دارد؟ هیچ تغییری در دانشگاه وجود ندارد. شما با توجه به دوره استاندار تحصیلی بودجه دریافت می کنید. اما هنگام تغییر دانشگاه خود باید توجه داشته باشید: محتویات مضامین در دانشگاه جدید اغلب متفاوت است. دفتر بافوگ نیاز به یک گواهینامه دستاورد برای نیمه یا سمستر پنجم دارد. ممکن است که گواهی موفقیت به دلیل نظم متفاوتی از موضوعات به طور مثبت تأیید نشود. در اینجا باید تحقیق کنید که آیا این در نظر گرفته می شود یا خیر. اگر موفق به دریافت گواهینامه نشوید برای آن نیازمند به یک دلیل موثق هستید مثلاً یک بیماری. تبدیلی دانشگاه دلیل موثقی شده نمی تواند. بهتر است که بعد از یک یا دو سمستر دانشگاه خود را تغییر دهید تا اینکه بعد از سه یا چهار سمستر اینطور فرصت بیشتری برای کسب گواهینامه خواهید داشت.

آیا امکان تغییر موضوع تحصیلی وجود دارد؟

اساساً تغییر موضوع تحصیلی بعد از دو سمستر بدون کدام مشکل صورت می گیرد. بعد از سمستر سوم نیاز به یک دلیل موثق دارید بطور مثال اینکه نمیتوانید گواهینامه را کسب کنید. بعد از سمستر چهارم امکان تغییر وجود ندارد.

آیا بر علاوه بر بودجه بافوگ امکان داشتن درآمد نیز وجود دارد؟

اگر میخواهید کار کنید اجازه دارید ماهانه تا 450 یورو درآمد داشته باشید. این بدان معنا ست که در طول سمستر آزاد میتوانید بیشتر درآمد داشته باشید و در جریان سمستر کمتر درآمد کسب کنید. اما دوره تحصیلی باید در پیش زمینه قرار داشته باشد در غیر این صورت دفتر بافوگ میتواند فرض کند که شما هیچ وقت برای مطالعه و تحصیل ندارید. این امر می تواند ارتقاء را به خطر بیاندازد. اگر متأهل باشید میتوانید 570 یورو درآمد داشته باشید. اگر دارایی دارید برای مجردها یک کمک هزینه رایگان به مبلغ 7500 یورو و برای افراد متأهل 9600 یورو وجود خواهد دارد.

چه مدت بودجه دارد؟  معمولاً ارتقاء یک ساله است. اگر اطلاعیه از دفتر بافوگ کسب می کنید باید تاریخ پایانی قرار داد را مدنظر داشته باشید و معمولاً برای درخواست جدید دو ماه قبل از ختم قرار داد باید اقدام کنید. اگر شما کودک زیر ده سال دارید می توانید مدت زمان بیشتری را بودجه دریافت کنید.

TÜNEWS INTERNATIONAL

Related posts

Leave a Comment

Contact Us

Magazine Html