وقتی همه چیز بی معنی به نظر می رسد، درخواست کمک کنید

توسط اولا محفوظ و فراس طریفی

افسردگی نشانه ضعف نیست، بلکه نشانه تلاش برای قوی ماندن به مدت طولانی است.”

(سیگموند فروید)

آیا شما احساس غم و اندوه مداوم دارید که نمیتوانید خود را از شر آن خلاص کنید؟ آیا اشک های شما همراه همیشگی شماست؟ آیا هر آن چیزیکه شما زمانیدوست داشتید و هر آنچه که باعث خوشبختی در زندگی شما شده است جذابیت خود را از دست داده است؟

آیا شما بیش از حد میخوابید و یا با وجود آنکه میخواهید بخوابید ولی نمیتوانید؟ شما انرژی یا تمایلی برای دیدار و گفتگو با کسی را ندارید؟ آیا غذا خوردنآخرین چیزی است که شما در مورد آن فکر میکنید و هنگامی که غذا را می خورید، فرقی نمی کند که غذای شما شور باشد یا بی مزه؟

شما دیگر نمی خواهید از نظر جسمی یا ذهنی فعال باشید؟ تمرکز برای شما دشوار است و احساس می کنید حافظه خود را از دست می دهید. سرانجام، آیا بهجایی رسیده اید که دیگر نمیتوانید صداهای درون خود را کنترل کنید که به شما میگوید تنها راه خلاص شدن از شر این همه درد، پایان دادن به زندگی شماست؟

اگر بیش از دو هفته هر یک این علائم را دارید، از آنها چشم پوشی نکنید و به دنبال کمک باشید. احتمالاً شما از افسردگی رنج می برید، بیماری که به سرعتدر سرتاسر جهان مروج است. براساس اعلامیه سازمان جهانی صحت (WHO) بیش از ٣٢٠ میلیون نفر مبتلا به این بیماری هستند، که همه ساله تقریبا٨٠٠٠٠٠ نفر خودکشی میکنند. افسردگی دومین علت شایع مرگ و میر در سنین ١٥ تا ٢٩ سالگی است.

شما میتوانید در توبینگن با همکاری گروه کمک کننده Working Group Life (Arbeitskreis Leben) کمک دریافت نمایید. بزرگسالان میتوانند با اینشماره ٠٧٠٧١١٩٢٩٨ تماس بگیرند و یا از طریق ایمیل
akl-tuebingen@ak-leben.de ایمیل بفرستند، جوانان تا سن ٢١ سالگی برای مشاوره با شماره ٠٧٠٧١٢٥٤٢٨١ تماس بگیرند و یا ایمیل بفرستند: info@youth-life-line.de

تیمی از تونیوز اينترنشنال مصاحبه ای را با داکتر سوری هاذر البرازی ترتیب داده است.

تونیوز: خانم البرازی، افسردگی چیست؟

البزاری: افسردگی بیماری است که بر روح و بدن و نحوه تفکر و عمل شما تأثیر می گذارد. هرچند علت واقعی افسردگی هنوز مشخص نیست، اما تصورمیشود که عوامل مختلفی دارد، از جمله:

عوامل بیولوژیکی: انتقال دهنده های عصبی وابسته به هورمون های خلق و خو هستند که در افسردگی نقش دارند. این همچنان بر عدم تعادل هورمونی تأثیر میگذارد.

عوامل ژنتیکی: افراد دارای اقارب که از افسردگی یا بیماری روانی رنج می برند، آسیب پذیرتر هستند.

محیط اجتماعی: فشار روانی شدید، فشار روانی و تجربیات منفی و نامطلوب کودکی از مهمترین دلایل افسردگی است. با این حال، تنها این عوامل روانی برایپیشرفت بیماری کافی نیستند. افسردگی همچنان محرک های ژنتیکی و ارگانیک نیز دارد.

تونیوز: چند نوع افسردگی وجود دارد؟

البزاری: افسردگی یا یک بیماری اصلی است، یا ممکن است در اثر سایر بیماریهای جسمی مانند اختلال تیروئید ایجاد شود. ممکن است این بیماری به بیماریجسمی دیگری مانند سرطان مرتبط باشد. یا ممکن است نتیجه درمانی با داروها/ دواهای کورتیزون باشد. علاوه بر این، انواع مختلفی از افسردگی از جملهافسردگی ناشی از آب و هوا، افسردگی پس از زایمان برای مادران، افسردگی در کودکان، افسردگی دو قطبی، افسردگی روانی و استرس پس از سانحه و یاضربه نیز وجود دارد. در صورت عدم درمان درست، افسردگی میتواند چندین بار اتفاق بیفتد و حتی میتواند به یک بیماری مزمن تبدیل شود.

تونیوز: کدام گروه ها بیشتر در معرض خطر افسردگی هستند؟

البزاری: زنان معمولاً به دلایلی مانند بارداری و یا بعد از زایمان، بیشتر تحت تأثیر افسردگی قرار دارند. زیرا زایمان خود منجر به تغییرات هورمون در زنانمی شود.

تونیوز: افسردگی چگونه درمان می شود؟

البزاری: دو روش متداول برای درمان افسردگی وجود دارد، یعنی روان درمانی و معالجه پزشکی. توصیه میشود از هر دو روش به طور هم زمان استفادهکنید، زیرا درمان پزشکی یک مکمل درمان روانی است. اما داکتر نباید فوراً به درمان با دارو/ دوا بپردازد. مگر اینکه افسردگی ناشی از یک بیماری ارگانیکیا اختلال عملکرد ایجاد شده باشد که درمان روانی کافی نباشد.

تونیوز: خانم البرازی، ممنون از  اينكه در اين مصاحبه شركت كرديد.

tun051005

Impressionen zum Leben in Zeiten der Corona-Pandemie: Foto: tünews INTERNATIONAL; Roula AL Sagheer, 13.05.2020

اطلاعات بیشتر راجع به کرونا به زبان شما در اینجا

TÜNEWS INTERNATIONAL

Related posts

Leave a Comment

Contact Us

Magazine Html