ایالات متحده آمریکا در حال سوختن است

از ویل توماس

نویسنده داوطلب تیم تحریریه تونيوز اينترنشنال است. وی پس از اقامت توسط بورس تحصیلی در Tübingen و برلین، در آوریل ۲۰۲۰ به ایالات متحدهبازگشت. وی در حال حاضر کشوری را در آشفتگی تجربه می کند. از او خواستیم که تجربیات شخصی خود را توصیف کند. ما شرایطی را در مقاله وی برداشتمیکنیم که به شدت تحت تأثیر سنت آمریکایی در نقل قول ها و برخی از آنها به زبان انگلیسی است.

ایالات متحدهدر حال سوختناست. روز دوشنبه، ۲۵ می ۲۰۲۰، پلیس جورج فلوید،مرد سیاهرا به قتل رساند. به نظر ميرسيد جرقه در مخزن بنزین است کهسوخت موجود در آن طی چندین قرن جمع شده است. “سیاهپوستاننیز در گذشته قربانی خشونت در ایالات متحده بوده اند. در چند ماه گذشته، این شامل احمد اوبری، برونا تیلور، تونی مک داد و دیگران نیز بوده است. از یک دهه گذشته نمونه هایی از Trayvon Martin،Michael Michael ، Fredy Gray،Sandra Bland، Eric Garner، Tamir Rice، Philando Castile را مثال میزنم. من میتوانم بیشتر ذکر کنم. اما به تعداد بیشتری بر می گردد.

قبل از تأسیس کشور،نژادیک بنیاد اجتماعی بود. از سال ۱۶۱٩، تاجران برده فروشی افراد سیاه پوست رابه آمریکای شمالی میفروختند. رئیس جمهور لینکلن بااعلامیه رهایی، رسماً برده داری را در سال ۱۸۶۵ پایان داد. با این حال، کار برده داری ادامه یافت، به عنوان مثال به شکلباندهای زنجیره ایکه زندانیان بهیکدیگر زنجیر شده بودند و مجبور به کار شدند. در ایالات متحده، چندین ایالت در قوانینجیم کروتفکیک نژادی در زندگی روزمره را تأیید کردند. به عنوانمثال، آنها تصریح كردند كهسیاهپوستانباید در بخش های راه آهن جداگانه خود رانندگی كنند. دیوان عالی کشور قوانینی را در سال ۱۸۹۶ مورد تأیید قرار داداما خواستار آن بود كه كیفیت محفظه های راه آهن یكسان باشد. در حقیقت، هیچ برابری وجود نداشت. این دکترین حقوقی جدا اما مساویتا سال ۱۹۶۴معتبربود. پس از جنبش حقوق مدنی ایالات متحده تا به امروز، هنوز نابرابریهای اعتصابی وجود دارد، غالباً به دلیل سیاست های دولت نژاد پرستانه.

مرگ جورج فلوید جرقه بود، که ۴۰۰ سال در حال سوختن است. تظاهرات در مینیاپولیس، جایی که پلیس جورج فلوید را به قتل رساند، روز بعد آغاز شد. تظاهرات علیه خشونت پلیس و نژاد پرستی چیز جدیدی در ایالات متحده نیست. در سال ۲۰۱۴ چنین چیزی در فرگوسن وجود داشت، جایی که مایکل براونقربانی افسران خشن پلیس شد. او فقط ۱۸ سال داشت. در همان زمان، جنبشزندگی سیاهافزایش یافت. چندین دهه اعتراضات مسالمت آمیز صورت گرفت، امااین کشتار ادامه داشت.

تحولات متفاوتی در مینیاپولیس رخ داد. پلیس با تجاوز به تظاهرات مسالمت آمیز پاسخ داد. در ایالات متحده، پلیس بیشتر شبیه ارتش است. پلیس در شهرهایدوقلوی مینیاپولیس و سنت پاول سابقه طولانی خشونت و پرخاشگری دارد. سه روز پس از قتل فلوید، در تاریخ ۲۸ می ۲۰۲۰، ایستگاه پلیس محلی به آتش کشیدهشد. در همان پنجشنبه تظاهرات در سراسر ایالات متحده به راه افتادند.

من تظاهرات را نزدیک در آتلانتا، جورجیا دیدم. شهر من در جنوب شرقی ایالات متحده است، به اصطلاح جنوب عمیق“. در شهر من، مانند بسیاری از شهرهایایالات متحده، واحدهای پلیس مانند صلح طلبان عمل نمی کردند بلکه مانند یک قدرت اشغالگر عمل میکردند. در بخش بعدی تجربیات خود را شرح خواهم داد. منبا چشمان خودم وحشیگری دولت علیه تظاهرات صلح آمیز را دیدم و خودم دستگیر شدم. روز یکشنبه، ۱۲ ژوئن۲۰۲۰، ما شاهد مرگ توسط پلیس خودمان درآتلانتا بودیم. مأموران پلیس هنگام فرار، سه بار به ریشارد بروکس از عقب تیراندازی کردند.

tun061904

Foto: Michaela Rupprecht/Pixelio

اطلاعات بیشتر راجع به کرونا به زبان شما در اینجا

TÜNEWS INTERNATIONAL

Related posts

Contact Us

Magazine Html