جابجایی نقش ها؟

جامعه

جابجایی نقش ها؟

سمير ابراهيم

در زمینه ی کاری من به عنوان داوطلب فدرال در tünews ، ازوظایف من بود که در سمینارهای آموزشی اداره ی فدرال برای خانواده ها و جامعه ی مدنی شرکت کنم.

 چندی پیش بخاطر آن به Bodelshausen رفتم، جایی که مرکزسمینار BAFzA واقع شده است وتقریباً ۲۵ کیلومتر از Tübingen فاصله دارد .این سمینار ۵ روز طول کشید. در روز سوم یک بازی ایفای نقش فراهم شد.

رهبر سمینار یک ایده ی بسیار جالبی درباره ی موضوع “پناهندگان” بیان کرد. باترکیبی از شوخی و جدی بیان و انجام شد.

ما به سه دسته “گروه های اجتماعی” تقسیم شدیم: یک گروه”خوش آمدید پناهندگان” نامیده شد .یک گروه که بر ضد پناهندگان بود و گروه دیگر که نقش دولت را ایفا میکرد .شرکت کنندگان که اکثراً آلمانی بودند نخست از ایفای نقش های مختلف در سناریو های ویژه لذت بردند.

دراینجا یک توضیح کوتاه از اساس داستان برای فهم بهتر آن: هرسه گروه در یک جزیره زندگی میکنند .در کشور آلمان که در دوردست واقع شده یک حادثه ی اتمی رخ داده است.

انفجار قربانی های بسیاری دربر داشت و باعث قطع عضو بسیار دردآور امدادگران ،به عبارتی تمام کسانی که ازمرگ نجات یافته بودند شده بود.

آلمان هایی که گریخته بودند به این جزیره پناه آورده اند .آنها در زمان بررسی درخواست پناهندگی خود در مراکز پذیرش و سالن های ورزشی مستقر شدند.

کسی که حق پناهندگی در جزیره ی ما را میخواهد باید یک دوره ی آموزشی زبان بگذراند .همچنین دولت تصمیم میگیرد که چه کسی در کجا اجازه ی زندگی دارد.

در بین این پناهندگان آلمانی تعداد اندکی دردسر ساز هستندکه به خصوص با مصرف فراوان الکل در رستورانها ،قهوه خانه ها و مکان های عمومی باعث عصبانیت شهروندان جزیره شده اند.علاوه براین با بیرون انداختن فضولات ،ادرار در زیر درختان و بالا آوردن در پیاده رو ها .همه ی اینها باعث نفرت و عصبانیت ساکنان جزیره شده اند.

چیزی که شرایط را بدتر کرده است ،تجاوز پناهندگان به دختری بومی است .پیامد این کار تظاهرات ساکنان علیه پناهندگان آلمانی و درخواست برای بازگرداندن آنها به میهن خودشان است.

شبها هجوم به مراکز اقامت پناهندگان به و سیله ی کوکتل مولوتوف (مواد آتش زا) اتفاق می افتد.

صداهایی که به گوش میرسد: اینجا جایی برای نازی ها وجود ندارد.

یک مرکز پذیرش پناهندگان در نهایت در آتش میسوزد و گروهی از پناهندگان آن مجروح و برخی توسط دود مسموم شدند.

چندروز پس از این رویداد ها دوباره تجاوز جنسی به یک دختر بومی رخ داد.او اطلاع داد که توسط گروهی از مردان جوان با موهای بور و چشمان آبی مورد تعرض قرارگرفته است .ازاین رو موقعیت هرروز بدتر میشد و جزیره مثل یک کابوس برای پناهندگان آلمانی شده است.

برای ما بعنوان شرکت کنندگان این سمینار مهیج ترین و چشمگیرترین چیز نقش هایمان بودند که برخلاف واقعیت بودند. بنابراین من بعنوان پناهنده باید نقش یک مقام دولتی رااجرا میکردم و باید با روشی عادلانه هم در مورد پناهندگان آلمانی وهم نگرانی و درخواست ساکنان محلی تصمیم میگرفتم.اینطور عادل و منصف بودن واقعا سخت بود.

TÜNEWS INTERNATIONAL

Related posts

Leave a Comment

Contact Us

Magazine Html