جواد طاهرپور

از مهاجرت تا موفقیت

جواد طاهرپور

محمد نذیر موماند

جواد طاهرپور جوان 32 ساله از ولایت هرات کشور افغانستان میباشد. وی مولف کتاب “You can’t hold me down” میباشد. وی به مدت هشت سال میشود که به کشور آلمان مهاجرت کرده و در مدت کوتاهی توانسته است که زبان آلمانی را در سطح عالی فرا گیرد و توانست در مدت زمان کوتاهی خود را در جامعه آلمان ادغام کند. در این مدت جواد توانست از تمام فرصتهای به دست آمده به بهترین شکل استفاده کند و جایگاه خود را در جامعه آلمان مشخص بسازد. این جوان موفق فعلا در شهر فرانکفورت زندگی میکند و به عنوان ای تی آفیسر در شرکت پارتنر طلایی مایکروسافت کارمند است.

جواد یادگیری زبان انگلیسی را از سال 2001 شروع کرد و بعد از اینکه زبان انگلیسی را یاد گرفت به مدت چهار سال با نیروهای آمریکایی در ولایت هرات و هلمند همکاری کرد و هم زمان به نیروهای آمریکایی در مورد آداب و رسوم و فرهنگ مردم افغانستان مشاوره می داد. جواد تقریبا یک دهه از زندگی خود را دربخش مترجمی با نیروهای آمریکایی در کمپ لیدر نیک گذراند. و از آن به بعد زندگی او کاملا تغییر یافت و تصمیم به مهاجرت گرفت. تهدیدهای پی درپی خانواده جواد را مجبور کرد که از جواد بخواهند برای حفظ جان خود از افغانستان مهاجرت کند. جواد مثل دیگر مهاجرین راه های دشوار و خطرناک را تجربه کرد تا به آلمان رسید در صورتیکه هیچ وقت برای آمدن به آلمان برنامه ریزی نکرده بود چون وی برای گرین کارت آمریکا ثبت نام کرده بود اما به دلیل این که گرین کارت  در زمان مناسب به دستش نرسید مجبور شد زودتر از موعد کشورش را ترک کند. این اتفاقات او را قویتر ساخت تا بتواند بهتر از گذشته و به امید فردای بهتر با مشکلات مبارزه کند. وی در آلمان شروع به تالیف کتاب خود کرد. تالیف این کتاب چهار ماه طول کشید و موضوعات این کتاب در مورد زندگی گذشته خود و فعالیتها و مثبت نگری و برنامه ریزی برای آینده بهتر میباشد.

در این راستا همکاران آمریکای اش او را در بخش چاپ کمک کرده اند. مطالعه این کتاب به شما انگیزه می دهد تا شما برای آینده ای بهتربیشتر تلاش کنید و به زندگی خود عشق ورزیده و برای آینده خود برنامه ریزی کنید. نسخه های این کتاب در کشورهای اروپایی و آسیایی و آمریکا توسط نسل جوان خریداری شده است. جواد در طول مهاجرت خود سختی های بسیاری را پشت سر گذاشته است و تجربیات زیادی را کسب کرده و همیشه به دیگران این راهنمایی را کرده که به زندگی عشق بورزند و از فرصتهای زمانی خود درست استفاده کنند و به آینده امیدوار باشند و هیچ وقت در برابر مشکلات تسلیم نشوند.

مدت زیادی از قبولی جواد در آلمان نگذشته بود که وی با یک دختر ایرانی آشنا شد و با او ازدواج کرد و در حال حاضر آنها صاحب یک فرزند میباشند. حدود شش ماه پیش گرین کارت جواد به دستش رسید و در حال حاضر برای گذراندن تعطیلات به آمریکا سفر کرده است.

TÜNEWS INTERNATIONAL

Related posts

Leave a Comment

Contact Us

Magazine Html