خانه من

خانه من

توسط اولا محفوظ

 

من قبلاً فکر می کردم وطن فقط یک مکان است و هرگز نمی توانم وطنم (سوریه) را ترک کنم. در سال 2012 مجبور شدیم به دلیل جنگ از محل زندگی خود در دمشق فرار کنیم. من به همراه خانواده بزرگم آپارتمانی را در مرکز دمشق اجاره کرده بودم. به زودی والدین و برادران و خواهران من یک به یک سوریه را ترک کردند. من آخرین کسی بود که در دمشق ماندم. این زمان برای من بسیار دشوار بود زیرا در وطن خودم بودم اما احساس غریبگی می کردم. حتی در آن زمان ایده من در مورد خانه تغییر کرد.

وطن فقط جایی برای من نیست بلکه فضایی است که بتوانم با خانواده و مردمی که دوستشان دارم و دوستم دارند، زندگی کنم و جایی که پذیرفته شده ام. خانه جایی است که احساس راحتی ، شناختن و قدردانی از آن می کنم. وطن جایی است که من می توانم بدون ترس زندگی کنم و همچنین آزادی بیان داشته باشم. وطن به هیچ وجه با رئیس جمهور یا شاهزاده یا شاه گره نخورده است.

سوریه هنوز هم خانه من است زیرا در آنجا (با وجود همه چیز) قلب من و افکار من ریشه دارد. من آلمان (علی رغم همه چیز) را خانه دوم خود می دانم زیرا من در اینجا زندگی می کنم و می خواهم زندگی جدید خود را در اینجا بسازم.

TÜNEWS INTERNATIONAL

Related posts

Leave a Comment

Contact Us

Magazine Html