تغذیه مناسب هنگام روزه داری


مسلمانان بالغ سالم روزانه از طلوع تا غروب آفتاب در ماه رمضان روزه می گیرند. آنها دو وعده غذا میخورند: افطار (غروب) و سحر (قبل از سپیده دم). تحقیقات زیادی در مورد اثرات مثبت روزه بر سلامتی وجود دارد. اما طبق گفته سازمان بهداشت جهانی (WHO) قوانین سالمی وجود دارد که باید رعایت شود تا روزه‌دار بتواند از اثرات مثبت روزه‌داری بهره‌مند شود. WHO، از طریق دفتر منطقه ای خود درخاور نزدیک، نکاتی را برای روزه داری سالم ارائه می دهد، از جمله:

بین افطار و سحری، حداقل ده لیوان آب فراوان بنوشید. از کافئین اجتناب کنید زیرا باعث افزایش از دست دادن مایعات از بدن میشود. برای جایگزینی مایعات از دست رفته بدن از غذاهای غنی از آب مانند سبزیجات و میوه ها استفاده کنید.

یک وعده غذایی سالم و متعادل بخورید. افطار سه خرما یکی از روش های سنتی و سالم برای شروع غذا خوردن است. زیرا حاوی قندهای ساده و همچنین فیبر است كه به سرعت به بدن انرژی می دهد. آنها به شما کمک می کنند احساس سیری کنید، با یبوست مبارزه کنید و ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز یک روزه دار را تامین کنید. سبزیجات فراوان بخورید تا ویتامین ها و مواد مغذی بدن را تامین کنید، علاوه بر آن غلات کامل برای تامین انرژی و فیبر بدن. برای داشتن پروتئین سالم از گوشت بدون چربی، مرغ و ماهی استفاده کنید. از مصرف غذاهای سرخ شده یا فرآوری شده با چربی، شکر یا نمک پرهیز کنید. از پرخوری خودداری کنید و آهسته غذا بخورید.

غذای سحریمیان وعده ای که روزه داران قبل از سپیده دم می خورند و صبحانه سبک محسوب می شودبسیار مهم است. این وعده غذایی باید شامل سبزیجات و از کربوهیدرات ها مانند نان گندم کامل و غذاهای پر پروتئین مانند لبنیات یا تخم مرغ و آووکادو باشد.

برای اطلاعات بیشتر:

www.emro.who.int/nutrition/healthy-eating/index.html#ramadan
tun22041101

Die WHO gibt Empfehlungen zur gesunden Ernährung während der Fastenzeit. Foto: tünews INTERNATIONAL / Oula Mahfouz.

اطلاعات بیشتر راجع به کرونا به زبان شما در اینجا

TÜNEWS INTERNATIONAL

Related posts

Contact Us

Magazine Html