“این نان” یا “آن که آنجاست” – فرهنگ نان آلمانی برای پناهندگان توضیح داده شده است

از اولا محفوظ
“لطیفه ای وجود دارد که میگوید صدها نوع نان در آلمان وجود دارد که بیشتر آنها
“das da”
(آن که آنجاست) نامیده می شوند و به دنبال آن مستقیماً “Ne, das daneben”
(نه آن کناری‌) میگویند.” این پاسخ هوبرت برگر نانوای ارگانیک مستقر در روتلینگن بود. به سوال تونیوزاینترنشنال در مورد بسیاری از انواع نان آلمانی. ارائه تعداد زیادی نان در نانوایی ها، دیدن برچسبهای کوچک با نام ها را دشوار می کند و به همین دلیل است که سوری ها دست خود را به سمت نانی که میخواهند می گیرند و میگویند “این نان، لطفا”، زیرا نان در سوریه یک اسم مونث است
به هر حال این نام‌ها برای هوبرت برگر مشکل‌ساز هستند، زیرا «همیشه نمیتوان نان را از نام‌ها استنباط کرد: برخی از انواع غلات برای توصیف آن‌ها استفاده می‌کنند و چیزی مانند «نان جنگل سیاه» را اضافه می‌کنند، برخی فقط نام‌های فانتزی می‌سازند که کاری به نان ندارند، اما شاید به خاطر سپردن آنها راحت تر باشد.»
به گفته برگر، نزدیک به ۳۰۰ نوع نان آلمانی ثبت شده و حدود ۳۰۰۰ نوع نان پخته شده در هر روز به فروش میرسد. نان آلمانی در صدر رتبه بندی جهانی قرار دارد و فرهنگ نان آلمانی در سال ۲۰۱۴ در فهرست میراث فرهنگی یونسکو ثبت شد. برگر می‌گوید: «ميتوان گفت: آلمان قلب نان یا حتی بهتر از آن منطقه آلمانی ‌زبان با اتریش و سوئیس است»
اما راز این تنوع مواد و فرآیندهای ساخت و پخت چیست؟ برخی این تنوع زیاد را به این دلیل میدانند که آلمان در معرض جنگ ها و قحطی های زیادی قرار گرفت که مردم را مجبور به اختراع انواع و مواد جدید کرد. نان آلمانی از انواع غلات تهیه می شود، کشورهای دیگر فقط از گندم استفاده می کنند. براساس گزارش موسسه نان آلمان، ۳۶ درصد نان در آلمان از چاودار تهیه می شود. یکی دیگر از غذاهای خاص آلمانی نان سبوس دار است.
آلمانی‌ها باید نان روی میز داشته باشند به همینن دلیل میتوان در هر گوشه‌ای یک نانوا پیدا کنیم و حتی در سوپرمارکت ها نیز فروخته می شود. با اینحال، هوبرت برگر نیز یک حرکت رو به عقب را مشاهده می‌کند: «مصرف سرانه نان اندکی کاهش می‌یابد، اما مردم نان را به روش‌های متنوع‌تری می‌خورند و بین انواع مختلف آن جابجا می‌شوند. مصرف متفاوت‌تر شده است و انواع نان‌های خارجی نیز نقش دارند، مانند باگت و سیاباتا. به عنوان غلات معمولی، اما کشاورز و آسیابان نیز میتوانند از آن امرار معاش کنند. اما آلمانی‌ها زمانی که مجبور باشند پس‌انداز می‌کنند، مانند شرایط کنونی، مخصوصاً در مورد غذا و نه خودرو. به نوعی در
DNA
ما وجود دارد.» همه نانوایان در حال حاضر این مشکل را دارند، همچنین به دلیل نیاز به انرژی بالا. اکثر خارجی ها به اندازه آلمان انواع نان را از کشور خود نمی شناسند. در سوریه، یک نوع نان اساسی وجود دارد که سوری ها روزانه آن را می خورند که توسط دولت یارانه دریافت می کند و درنانوایی های دولتی فروخته میشود که به آن نان تخت می گویند. بیشتر از هشت نوع نان وجود ندارد که گهگاه خورده می شوند.
اطلاعات بیشتر در مورد نان آلمانی از
Deutsches Brotinstitut e.V.
Zahlen und Fakten zu Brot · Brotinstitut ·  Deutsches Brotinstitut e.V.

tun22112103

http://www.tuenews.de

Brotkultur in Deutschland. Foto: tünews INTERNATIONAL / Oula Mahfouz.

001771

 

TÜNEWS INTERNATIONAL

Related posts

Contact Us

Magazine Html