۱۶ ساعت بدون: وجه اشتراک ماه رمضان و روزه متناوب

از ریم کامل ال ساغیر و بریژیت گیزل
تنها مسلمانان نیستند که روزه می گیرند. بسیاری از مردم، حتی بدون پیشینه مذهبی، این سبک زندگی را دنبال می کنند که در آن به طور موقت بدون غذا می مانند
در طول ماه رمضان از ۲۳ مارس تا ۲۲ آوریل، بسیاری از مسلمانان آلمان روزه می گیرند. اما آنها تنها کسانی نیستند که گاهی اوقات بدون غذا می مانند. حتی بدون هیچ ارتباط معنوی، بسیاری از مردم این سبک زندگی را انتخاب کرده اند که از نظر ظاهری با روزه گرفتن در ماه رمضان تفاوت چندانی ندارد. آنها به طور متناوب روزه می گیرند و برای مدت معینی یا فقط در یک بازه زمانی محدود غذا می خورند. آیا شباهت هایی بین این دو نوع روزه وجود دارد – و چه تفاوت هایی با هم دارند؟ ریم کامل ال ساغیر و بریژیت گیزل از تونیوز اینترنشنال تجربیات خود را شرح می دهند
دلایل
رمضان – ریم: «چرا در ماه رمضان روزه می گیرید سؤال جالبی است که هر کسی میتواند به طور متفاوت به آن پاسخ دهد. اما مسلم است که مسلمانان در ماه رمضان از معنویت بسیار لذت می برند. روزه تمرینی برای روح انسان است. برای یادگیری صبر، غذا و نوشیدنی جلوی شماست و احتمالاً کسی شما را هم نخواهد دید اگر میل به خوردن و نوشیدن داشته باشید . اما با اینحال شما صبر میکنید. این ما را به خدا و به خود مان نزدیکتر می کند همچنین طبق مطالعات انجام شده سیستم بسیار سالمی برای پاکسازی بدن است. بدن هر سال نیاز به استراحت های مداوم دارد
همچنین هنگام روزه داری اغلب به یاد افراد فقیری می افتیم که اغلب گرسنه به رختخواب می روند. برای آن هدیه‌های در «عید فطر » است که معمولاً در ماه رمضان به فقرا داده می شود.»
روزه متناوب – بریژیت: «روزه متناوب هیچ پیشینه ایدئولوژیکی ندارد. اکثر مردم، از جمله من، از آن برای کاهش وزن یا افزایش متابولیسم خود استفاده می کنند. متخصصان تغذیه مدل‌های مختلفی را طراحی کرده‌اند: به عنوان مثال، شما میتوانید هشت ساعت غذا بخورید و سپس به مدت ۱۶ ساعت ناشتا باشید – درست مثل ماه رمضان. گزینه دیگر این است که به طور معمول پنج روز در هفته غذا بخورید و دو روز ناشتا باشید یا به طور متناوب روزه بگیرید و غذا بخورید. شما میتوانید و باید همیشه بنوشید – اما فقط نوشیدنی های بدون کربوهیدرات در طول دوره روزه داری. حتی مصرف دو تا سه لیتر مایعات در روز برای حمایت از چربی سوزی توصیه می شود
روال روزانه
صبحانه
رمضان – ریم: «صبحانه ما حدود ساعت ۴ شب شروع می شود و به آن سحری می گویند. سپس شروع به روزه گرفتن می کنید. گفته می شود که سحری حاوی پروتئین است. من معمولا موسلی را با بلغور جو دوسر، موز، خرما و شیر می خورم. آب میوه های تازه نیز مهم هستند. اما مهمترین چیز آب است تا بدن خشک نشود.»
روزه متناوب – بریژیت: «من صبحانه ام را حذف کردم زیرا تصمیم گرفتم از ساعت ۸ شب تا ۱۲ شب روزه بگیرم. به همین دلیل است که فقط دو فنجان قهوه (با شیر بسیار کم) وجود دارد.
ناهار
رمضان – ریم: “نهار ممنوع”
روزه متناوب – بریژیت: «ساعت ۱۲ واقعا گرسنه هستم. بیشتر اوقات نان سبوس دار را با آووکادو یا ژامبون یا پنیر می خورم. سپس مقداری میوه یا موسلی و یک کاپوچینو
در طول روز
رمضان – ریم: «من نه می خورم و نه آب می نوشم. همچنین از رابطه جنسی، مشاجره و سرزنش خودداری کنید.»
روزه متناوب – بریژیت: «اگر حوالی ساعت ۳ بعدازظهر وقت ندارم چیزی کوچک بپزم، دوباره نان با مواد رویه، سبزیجات خام و میوه دارم. در غیر این صورت یک سالاد یا پاستا باقی مانده از دیروز. به علاوه آب معدنی فراوان.”
در عصر
رمضان – ریم: «امسال حدود ساعت ۸ شب اجازه دارم افطار کنم. من همیشه با سه تا هفت خرما شروع میکنم و آب می نوشم. بعد از آن استراحت کوتاهی می کنم تا شکمم شوک نگیرد. بعد از استراحت، آنچه را که پختم با خانواده ام می خورم. سالاد و سوپ هر روز سرو می شود.»
روزه داری متناوب – بریژیت: «حدود ساعت ۶:۳۰ بعد از ظهر شروع به پخت و پز می کنیم. به ندرت گوشت، گاهی ماهی، ماکارونی، ریزوتو، کاسرول سبزیجات وجود دارد. گاه به گاه پیتزای خانگی یا کیک سبزیجات. بازدید از رستوران ها نیز گنجانده شده است – منتها دوره روزه داری روز بعد کمی بیشتر طول می کشد. در واقع، من حتی میتوانم یک لیوان شراب هم در این دوره بنوشم. اما هنوز برای من زود است. روز غذا خوردن من ساعت ۲۰ به پایان می رسد و از این به بعد فقط چای گیاهی یا آب وجود دارد. من در ابتدا واقعاً دلم برای شکلات و تماشای تلویزیون تنگ شده بود، اما کم کم دارم به آن عادت می کنم.”
نتیجه
رمضان – ریم: “وقتی ماه رمضان تمام می شود، من به خودم افتخار می کنم که آن را به پایان رساندم. از نظرجسمی و روحی هم احساس بهتری می کنم.»
روزه منقطع: – بریژیت: «بعد از دوره برایم قبل از دوره بعدی است. احساس خوبی نسبت به آن دارم و به راهم ادامه می دهم – اما شاید فقط پنج روز در هفته. آخر هفته آزاد است.»

tun23030602

www.tuenews.de

Drei Datteln. Foto: tünews INTERNATIONAL.

001234

 

 

 

TÜNEWS INTERNATIONAL

Related posts

Contact Us

Magazine Html