nCoV2019-کرونای جدید (کووید ۱۹)

کرونای جدید (کووید ۱۹) -nCoV2019

از سجیه یارمل

براساس گزارش فعلی سازمان بهداشت جهانی، کوروناویروس “2019nCoV-” تاکنون در بیش از ١٠٠ کشور در سراسر جهان رواج داشته است. آخرین گزارش نشان می دهد که در حال حاضر بیش از ١١٠.٠٠٠ نفر درسرتاسر جهان آلوده به کوروناویروس جدید هستند و تاکنون بیش از ١٠٠٠ فرد آلوده در آلمان وجود دارد. طبق گزارشات بيش از ٢٠٠ نفر در بادن-وورتمبرگ به اين ويروس آلوده شده اند. اطلاعات بیشتر در سایت های www.infektionsschutz.de و  www.who.int

کاهش خطرات مبتلا شدن به کرونا ویروس

کرونا ویروس که از طریق تماس مستقیم با قطره‌های تنفسی فرد آلوده (ازطریق سرفه وعطسه) و تماس با سطوح آلوده به ویروس منتقل می‌شود. می­تواند ساعت‌ها روی سطوح زنده بماند، ولی یک ضدعفونی ساده می‌تواند آن را از بین ببرد.

بیشترین علائم شامل تب، سرفه و تنگی نفس است. در مواد حادتر عفونت می‌تواند منجر به عفونت ریه ها یا مشکلات تنفسی گردد، اما با رعایت چهار مورد احتیاطی زیر می‌توانید جلوی خطر عفونت برای خود و خانواده‌تان را بگیرید:

به طور منظم و با دقت دستان خود را با آب و صابون یا محلول ضدعفونی کننده حاوی الکل تمیز کنید، تا ویروس‌هایی را که ممکن است به دست‌های شما منتقل شده باشد، از بین ‌برود.

با کسانی که سرفه یا عطسه می‌کنند، حداقل یک متر فاصله داشته باشید، زیرا هنگام سرفه و عطسه قطرات کوچک از بینی و دهان افراد به بیرون پرتاب می‌شود. اگر شما به آن‌ها خیلی نزدیک باشید و فرد دیگر مبتلا به ویروس باشد، این ذرات کوچک که حاوی ویروس COVID-19 هستند از طریق تنفس به بدن‌تان وارد می‌شوند.

از تماس دست‌ها با چشم، بینی و دهان بپرهیزید، زیرا دست‌ها با سطوح مختلفی در تماس هستند و ممکن است ویروس را جذب کنند. زمانی که دست‌ها به ویروس آلوده شدند، به راحتی می‌توانند ویروس را به چشم‌ها، بینی و دهان انتقال دهند و از این طریق ویروس وارد بدن شما شده و شما را بیمار کند.

مطمئن شوید که شما و اطرافیان‌ تان بهداشت تنفسی را رعایت می‌کنند. بهداشت تنفسی به معنی پوشاندن دهان و بینی با داخل آرنج یا دستمال کاغذی هنگام عطسه و سرفه و دور انداختن دستمال  در جای مناسب است.

چون قطرات کوچک که با عطسه و صرفه از دهان و بینی ما خارج می‌شوند، ویروس را گسترش می‌دهند. با رعایت نکات بهداشتی تنفسی، می‌توانید از اطرافیان خود در برابر این ویروس محافظت کنید.

TÜNEWS INTERNATIONAL

Related posts

Leave a Comment

Contact Us

Magazine Html