بعد از بیهوشی یا آرامبخش چگونه رفتار کنیم؟

حتی قبل از بیهوشی در حین عمل یا بی حسی موضعی در دندانپزشکى، بیماران باید چند چیز رابدانند. به طور کلی، به گفته پزشکان، توانایی واکنش میتواند كمتر باشد، به خصوص هنگام رانندگی با ماشین یا دوچرخه. به همین دلیل است که پزشکان توصیه می کنند که بیماران پس از درمان به خانه منتقل شوند. در صورتیکه چشم پزشک به بیماران قطره هایی داده شود که مردمک ها را گشاد می کند، این امر نیز صدق می کند. مطب ها یا کلینیک های پزشکی و دندانپزشکی معمولاً اطلاعاتی را به صورت شفاهی یا کتبی در مورد رفتار صحیح پس از بیهوشی ارائه می دهند.
به عنوان مثال، جزوه ای برای بیماران در مطب دندانپزشکی در ناحیه توبینگن می گوید: پس از بی حسی موضعی، فقط زمانی که بیهوشی از بین رفته است، باید چیزی داغ بخورید یا بنوشید. در روز درمان، بیماران نباید ورزش کنند و سیگار بكشند. همچنین باید تا دو هفته پس از بیهوشی تا حد امکان کمتر سیگار بکشید زیرا نیکوتین بهبود زخم را به تاخیر می اندازد.
حتی قبل از عمل در کلینیک، بیماران در گفتگو از رفتار صحیح پس از بیهوشی مطلع می شوند. آنها متوجه می شوند که تا چه زمانی میتوانند بخورند و چه چیزی میتوانند بنوشند، چه مدت باید سیگار والکل را ترک کنند، چه داروهایی را هنوز مصرف می کنند و دیگر مجاز به مصرف کدام داروها نیستند. در حین عمل نباید از لنز تماسی، هیچ جواهرات و لاک ناخن استفاده کرد. از آرایش و کرم نیز باید اجتناب شود.
به عنوان مثال، کلینیک دانشگاه توبینگن برای بیهوشی اطلاعاتی را به طور خاص برای آماده شدن برای عمل در موارد زیر ارائه می دهد:
https://www.medizin.uni-tuebingen.de/de/das-klinikum/einrichtungen/kliniken/anaesthesie/perioperative-anaesthesie/anaesthesieambulanz#preparation

tun22110804

www.tuenews.de

Kliniken in Tübingen. Foto: tünews INTERNATIONAL / Mostafa Elyasian.

001746

 

 

 

TÜNEWS INTERNATIONAL

Related posts

Contact Us

Magazine Html