مجوز اقامت موقت: استثنا در توبینگن

شهر توبینگن در بیانیه ای مطبوعاتی نوشت: “مجوزهای اقامت منقضی شده برای شهروندان خارجی در توبینگن هنوز معتبر است.” این مقررات بر افرادی تأثیر می گذارد که از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا می آیند و می خواهند مدت بیشتری در آلمان بمانند.
هر کسی که مجوز اقامت معتبر داشته باشد و درخواستی برای تمدید آن ارائه دهد، یک مجوز اقامت از درخواست دریافت می کند. با این مجوز، افراد مشمول میتوانند ثابت کنند که درخواست خود را به موقع ارسال کرده اند و تا زمان تصمیم گیری به طور قانونی در آلمان می مانند.
مشکلی در توبینگن وجود دارد: کمبود کارکنان در اداره مهاجرت مسئول وجود دارد، اما درخواست های زیادی وجود دارد. به گفته شهر، اداره مهاجرت در حال حاضر نمیتواند در مورد اقامت به موقع تصمیم بگیرد و در همه موارد این مجوز را صادر می کند. به همین دلیل، شهر دانشگاهی توبینگن مقرر کرده است که از ۱۸ ژانویه، “اجازه های اقامتی که به زودی منقضی می شوند، از زمان انقضاء تا تصمیم مقامات مهاجرت، از جمله کلیه مقررات فرعی، همچنان اعمال می شوند.” این همچنین باید اعمال شود”اگر درخواست فقط پس از پایان مجوز اقامت انجام شده باشد و اداره مهاجرت هنوز مجوز اقامت صادر نکرده باشد”. قانون استثنای دوم تا پایان ژانویه ۲۰۲۴ اعمال می شود.
مراقب باشید: محدودیت های خاصی برای آزادی حرکت برای افراد مشمول وجود دارد. دفترمطبوعاتی شهرداری در پاسخ به سوال تونیوز اینترنشنال می نویسد: “سفر در آلمان امکان پذیر است، اما نه به خارج. “اداره مطبوعات می گوید: پلیس باید استثنای توبینگن را در طول کنترل ها بداند: “مقررات با پلیس در میان گذاشته خواهد شد.” مبنای قانونی حکم عمومی شهر توبینگن و بند ۸۱ بند۴ جمله ۱ و ۳ قانون اقامت است. به گفته دفتر مطبوعاتی، با این فرمان، شهر “بیش از همه میخواهد باری از دوش کارفرمایان (عمدتاً خدمات پرستاری) کم کند.”
فرمان عمومی شهرداری را میتوان در آدرس زیر مشاهده کرد:
https://www.tuebingen.de/amtliche_sendungen/2023-01-17_allgemeinverfuegung_zur_anordnung_der_fiktionseffekt_nach_paragraf_81.pdf
بیانیه مطبوعاتی به طور کامل را میتوان در آدرس زیر مشاهده کرد:
https://www.tuebingen.de/1620.html#/38874

tun23012302

www.tuenews.de

Bürgeramt in Tübingen. Foto: tünews INTERNATIONAL / Mostafa Elyasian.

001656

 

 

TÜNEWS INTERNATIONAL

Related posts

Contact Us

Magazine Html