قبلاً هرگز این همه مردم در حال فرار نبوده اند

قبلاً هرگز این همه مردم به اندازه اکنون فرار نکرده بودند. این را ارقام موجود در گزارش فعلی روند جهانی ۲۰۲۲ توسط آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد
(UNHCR)
نشان می دهد. بر این اساس، در پایان سال ۲۰۲۲، ۱۰۸٫۴ میلیون نفر در سراسر جهان فرار كردهاند. این تعداد شامل پناهندگان، پناهجویان، آوارگان داخلی و سایر افرادی است که نیاز به حمایت بین المللی دارند. ۴۰ درصد از کل پناهندگان کودک هستند. در مجموع، ۱۹ میلیون نفر بیشتر از پایان سال ۲۰۲۱ فرار می کنند – این نشان دهنده افزایش ۲۱ درصدی است. این بزرگترین افزایش یک ساله است که تاکنون توسط
UNHCR
ثبت شده است.
دلیل اصلی این افزایش سریع حمله روسیه به اوکراین است که میلیون ها نفر را مجبور به فرار کرد. در پایان سال ۲۰۲۲، بزرگترین گروههای پناهنده در سراسر جهان در ترکیه (۳٫۶میلیون)، ایران (۳٫۴میلیون)، کلمبیا (۲٫۵میلیون)، آلمان (۲٫۱میلیون) و پاکستان (۱٫۷میلیون) زندگی می کردند. پنج کشور بزرگ مبدأ پناهجویان عبارتند از سوریه با ۶٫۵ میلیون، اوکراین با ۵٫۷ میلیون، افغانستان با ۵٫۷ میلیون، ونزوئلا با ۵٫۵ میلیون و سودان جنوبی با ۲٫۳ میلیون.
در سال ۲۰۲۲، بیشترین تعداد درخواست پناهندگی جدید – ۲٫۶میلیون – از بیش از ۱۴۰ ملیت در۱۵۵ کشور ثبت شده است. اگرچه بیش از ۱٫۳ میلیون درخواست پناهندگی در سراسر جهان تصمیمگیری شده است که ۲۷ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ و بالاترین تعداد از سال ۲۰۱۷ بوده است، تعداد پناهجویانی که منتظر تصمیم در مورد پرونده خود هستند، ۱۸ درصد افزایش یافته و به ۵٫۴ میلیون نفررسیده است.
علاوه بر درگیری و خشونت، مردم نیز در داخل کشور خود به دلیل بلایا آواره می شوند. ۳۲٫۶ میلیون جابجایی داخلی مرتبط با بلایا در طول سال گزارش شده است. بیشترین تعداد افرادی که در داخل کشورشان به دلیل بلایای طبیعی آواره شده اند، از پاکستان(۸٫۲میلیون) پس از سیل در این کشور گزارش شده است. در فیلیپین و چین، طوفان‌ها سیل‌ها و طوفان‌های استوایی به ترتیب ۵٫۴ میلیون و۳٫۶ میلیون نفر را آواره کردند.
فیلیپو گراندی، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، با توجه به این ارقام جدید، می گوید: «آوارگی نه تنها در حال حاضر افراد بیشتری را تحت تأثیر قرار می دهد، بلکه دیگر یک پدیده کوتاه مدت و موقت نیست. ما به یک نگرش اساساً جدید و مثبت تر نسبت به همه کسانی که در حال فرار هستند نیاز داریم – همراه با تلاشی بسیار مصمم تر برای حل و فصل درگیری هایی که سال ها ادامه داشته و ریشه این رنج عظیم هستند.»
به گزارش کامل روندهای جهانی ۲۰۲۲ کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان(UNHCR):
global-trends-report-2022.pdf (uno-fluechtlingshilfe.de)

tun23062102

www.tuenews.de

Flüchtlingsunterkunft Tübingen. Foto: tünews INTERNATIONAL / Mostafa Elyasian.
001163

TÜNEWS INTERNATIONAL

Related posts

Contact Us

Magazine Html