امور مالی: چرا شوفا داده ها را جمع آوری می کند

از سیلویا هادن و یانا رودنکو
هر کسی که مراحل ورشکستگی خصوصی را تکمیل کرده باشد، اکنون میتواند با سرعت بیشتری دوباره شروع کند: شوفا مدت زمان ذخیره معافیت بدهی باقیمانده را از سه سال به شش ماه کاهش داده است. این موسسه اعتباری در وبسایت خود اعلام کرد.
https://www.schufa.de/ueber-uns/presse/pressemitteilungen/schufa-loescht-restkreditbefreiung-sechs-monaten/
بنابراین شش ماه پس از پایان این روند، هیچكس متوجه نمی شود که فردی زمانی بیش از حد بدهکار بوده و هنوز هم بدهکار بوده است. بدهی قابل توجه شوفا به این ترتیب به مراحل قانونی در حال انجام، از جمله در دادگاه دادگستری اروپا واکنش نشان می دهد. اطلاعات بیشتر درباره بروزرسانی:
https://www.schufa.de/themenportal/restschuldbefreiung-5-fakten-loeschfrist/
اگرچه تقریباً همه نام
Schufa Holding AG
را شنیده‌اند، اما چیزهای زیادی درباره این شرکت ناشناخته است. دفتر اعتباری مستقر در ویسبادن افراد را در طول زندگی بزرگسالی آنها همراهی می کند، مثلاً در هنگام جستجوی آپارتمان، گرفتن وام یا انعقاد قرارداد تلفن همراه یا تلفن ثابت. شوفا (که قبلاً به عنوان “گروه حفاظتی برای حفاظت ازاعتبار عمومی” شناخته می شد) داده هایی را در مورد اعتبار مصرف کنندگان جمع آوری می کند. با بیش از ۹۰۰۰ شریک قراردادی کار می کند که تراکنش های مالی را به آژانس اعتباری گزارش میدهند. اینها عبارتند از: شرکت های بیمه، تامین کنندگان انرژی، شرکت های مخابراتی، شرکت های تلفن همراه، شرکت های اعتباری، شرکت های سفارش پستی، خرده فروشان و همچنین بانک ها و بانک های پس انداز. شوفا از این طریق پول در می آورد. داده‌های جمع‌آوری شده اطلاعاتی در مورد اعتبار مشتری ارائه می‌دهد، یعنی احتمال اینکه شخصی بتواند وام را به طور کامل در مدت توافق شده بازپرداخت کند. قبل از امضای قرارداد اجاره، صاحبخانه‌ها میخواهند بتوانند بهتر ارزیابی کنند که آیا مستأجر جدید بالقوه اجاره را به موقع از طریق گزارش شوفا پرداخت می‌کند یا خیر. چه کسی میتواند داده ها را از شوفا درخواست کند؟ هنگامی که یک معامله مالی منعقد می شود، معمولاً یک قرارداد امضا می شود. این اغلب شامل یک بند به اصطلاح شوفا است. این به شرکت اجازه می دهد تا اطلاعات مربوط به مشتری مربوطه را از شوفا درخواست کند. بانک ها، بانک های پس انداز، شرکت های کارت اعتباری و شرکت های لیزینگ طیف وسیعی از اطلاعات ذخیره شده در مورد مشتریان را دریافت می کنند. سایر شرکای قراردادی فقط درصورتی اطلاعات را دریافت می کنند که ورودی منفی ذخیره شده باشد. به عنوان مثال، اینها میتوانند ورودی هایی در مورد سلب حق اقامه دعوی، وام های فسخ شده، درخواست های ورشکستگی یا اخطاریه های ناخواسته باشند. وقتی صحبت از اجاره آپارتمان می شود، صاحبخانه معمولاً از شوفا اطلاعات می خواهد. برای این کار مالک به رضایت مستاجر آینده نیاز دارد. در عمل، مستاجر معمولاً خودش درخواست اطلاعات شوفا می‌کند. اگر مصرف ‌کننده مایل است به داده‌های ذخیره‌ شده‌اش دسترسی داشته باشد، میتواند سالی يكبار‌ بطور رایگان از شوفا برای این درخواست درخواست کند(اصطلاحاً خودافشایی طبق § ۳۴ قانون فدرال حفاظت از داده ها). این را میتوان به صورت آنلاینانجام داد. اطلاعات بیشتر:
www.meineschufa.de
اگر درخواست ميدهيد، باید حتما نسخه رایگان آن را انتخاب کنید، زیرا پیشنهادات پولی نیز درسایت وجود دارد. نمره پایه شوفا به چه معناست؟ این یک مقدار امتیاز است که به عنوان بخشی از خودارزیابی تعیین می شود. اغلب در زمینه درخواست وام تعیین می شود. با امتیاز بیش از ۹۷٫۵ درصد، مصرف کننده دارای گواهی “خطر بسیار کم” است. برعکس، این بدان معناست که او شانس بسیار خوبی برای دریافت وام دارد. هر چه درصد کمتر باشد، شانس دریافت وام کمتر می شود. پس از قضاوت در این مورد بر اساس حکم دادگاه فدرال دادگستری در سال ۲۰۱۴، شوفا موظف به افشای فرمول های محاسبه امتیازات نیست. آنها تحت اسرار تجاری قرار می گیرند. به عنوان یک قاعده، شوفا داده های زیر را ذخیره می کند: داده های شخصی مانند نام، تاریخ تولد و آدرس. اطلاعات مربوط به حساب‌های بانکی، کارت‌های اعتباری و وام‌ها (از جمله تسهیلات اضافه برداشت)، قراردادهای تلفن همراه و لیزینگ، حساب‌های شرکت‌های پستی، ویژگی‌های منفی مانند روند ورشکستگی، اخطاریه ها مربوط به مطالبات و قسط های پرداخت نشده (مانند اقساط وام پرداخت نشده). از این اطلاعات، شوفا امتیاز اعتبار را تعیین می کند. نتیجه گیری در این مورد احتمال رفتار پرداخت در آینده . علاوه بر این، تغییر مکرر محل سکونت، کهولت سن، استقراض مکرر یا درخواست وام میتواند تأثیر منفی داشته باشد. کسانی که قبوض و اقساط را به موقع پرداخت می کنند و حساب های جاری و کارت های اعتباری استفاده نشده را لغو می کنند، امتیاز مثبت دریافت می کنند. این به نوبه خود برای هرگونه خرید یا تراکنش مالی بیشتر مفید است. با اینحال، برخی از داده ها ممکن است در شوفا ذخیره نشوند. اینها عبارتند از: دارایی و سرمایه، شغل، کارفرما و درآمد، وضعیت تأهل، مذهب و ملیت. اطلاعات بیشتر:
https://www.verbraucherzentrale.de/sites/default/files/2020-01/AH_Verwachsenerschutz_Gefluechtete.pdf
ممکن است شوفا داده های نادرستی را ذخیره کرده باشد. اگر میخواهید این را اصلاح کنید، باید درخواستی را به شوفا ارسال کنید. سپس این داده ها حذف یا تغییر خواهند کرد. شرکت هایی هستند که بدون اطلاعات گرفتن از شوفا اعتبار وام ارائه می دهند. مراکز مشاوره مصرف کننده هشدار میدهند که این امر با خطراتی برای مشتریان همراه است. اطلاعات بیشتر:
https://www.verbraucherzentrale-bremen.de/wissen/geld-versicherungen/kredit-schulden-insolvenz/15-fragen-und-antworten-zur-schufa-mit-einem-musterbrief-wie-wehre-ich-mich-gegen-falsche-eintraege-bei-der-schufa-11102

tun23062201

www.tuenews.de

Die Verbraucherzentrale bietet Bröschüren zu unterschiedlichen Themen in vielen Sprachen an. Foto: tünews INTERNATIONAL / Mislina Kiymaz.
001536

TÜNEWS INTERNATIONAL

Related posts

Contact Us

Magazine Html