نحوه رسمی شدن مدارک تحصیلی

تقریباً هر مهاجری با این مشکل مواجه است که باید گواهی پایان تحصیل، تحصیلات یا مدرک دانشگاهی آنها در آلمان به رسمیت شناخته شود. موسسات مختلفی برای این کار وجود دارد.
برای مدارک تحصیلی (مدرسه متوسطه پایین، مدرک ورودی آموزش عالی عمومی یا مرتبط با موضوع) میتوانید با دفاتر تشخیص گواهی ایالت ها یا دانشگاه های فدرال تماس بگیرید. در بادنوورتمبرگ این دفتر در اشتوتگارت است:
https://rp.baden-wuerttemberg.de/rps/abt7/zeugnisankennungsstelle/
با اینحال، تنها درجه بندی برای مدارکی وجود دارد که برای شروع آموزش حرفه ای یا درخواست برای یک دانشگاه لازم است. شما میتوانید در صفحات «شناسایی یاب» در

https://www.arbeitsagentur.de/weiterleitung/1463059436145
و

https://www.arbeitsagentur.de/weiterleitung/147781932،

متوجه شوید که کدام ارگان مسئول تشخیص صلاحیت های حرفه ای است. خود دفتر تشخیص را میتوان در

https://www.ankennkennung-in-deutschland.de/de/interest/finder/profession

پیدا کرد. اما ابتدا باید بررسی کنید که آیا اصلاً یک حرفه خاص نیاز به شناسایی در آلمان دارد یا خیر. برای مثال، در مورد مشاغل به اصطلاح تنظیم شدهبرای مثال برای معلمان، پزشکان یا قضات. مدارک تحصیلی خارجی در طی بررسی با مدارک آلمانی مقایسه میشود. یک نمای کلی از مشاغل تحت نظارت در اینجا وجود دارد:
https://web.arbeitsagentur.de/berufenet/ergebnisseite/reglementierte-berufe?berufecluster=reglementiert
در مرحله بعد، کلیه گواهی ها، مدارک تحصیلی و مدارکی که صلاحیت ها را ثابت می کند باید جمع آوری شود. اگر مدارک موجود نباشد یا مدارک برای شناسایی کافی نباشد، مراکز مشاوره برای ادغام حقوقی پناهندگان و اتباع کشورهای ثالث در شبکه
آی کیو برای قانون کار کمک خواهند کرد
https://www.netzwerk-iq.de/angebote/immigrated
مرحله چهارم در مورد ترجمه است. در برخی موارد لازم است تایید شود که مدارک پشتیبان به درستی و به طور کامل ترجمه شده اند. فقط یک مترجم مجاز میتواند این کار را انجام دهد. اطلاعات تماس را میتوان به عنوان مثال در پایگاه داده مترجم
https://www.justiz-uebersetzer.de/Recherche/
پیدا کرد. گاهی اوقات لازم است رونوشت های تایید شده داشته باشید: برای این کار میتوانید با دفاتر منطقه، شهرداری، دادگاه ها، دفاتر اسناد رسمی یا دفاتر اداره کار فدرال تماس بگیرید.
سپس مدارک را میتوان در نهایت برای شناسایی به مرجع ذیصلاح ارائه کرد. تقریباً هرگز لازم نیست که اصل را ارسال کنید؛ کپی‌های (تایید شده) معمولاً کافی هستند. اگر شک دارید، برای اطمینان بپرسید. در تصمیم بعداً مشخص می شود که مدرک شما تاچه حد با دیپلم آلمانی مطابقت دارد. اگرمدرک فقط جزئی معادل طبقه بندی شود، امکان کسب مدارک اضافی وجود دارد. آژانس استخدام فدرال شرایط دقیق را میداند.

tun22120501

www.tuenews.de

Arbeitsamt in Tübingen. Foto: tünews INTERNATIONAL / Martin Klaus.

001807

 

 

TÜNEWS INTERNATIONAL

Related posts

Contact Us

Magazine Html