خطر سلامتی ناشی از هانتا ویروس ها

در فصل بهار، بسیاری از مردم خانه های خود را به طور کامل تمیز می کنند و در باغ کار می کنند. به خصوص از آوریل تا سپتامبر باید مراقب باشید. منطقه توبینگن همچنین یک منطقه خطرناک برای هانتا ویروس است. عوامل بیماری زا میتوانند باعث بیماری های جدی شوند.
هانتا ویروس ها را میتوان در میان چیزهای دیگر در اتاق های دربسته ای که ممکن است موش ها در آنجا باشند – مانند آلونک ها، گاراژها، زیر زمین ها یا اتاق های زیر شیروانی و همچنین در باغ پیدا کرد. هانتا ویروس ها از طریق موش در ادرار و مدفوع ترشح می شوند. هنگامی که گرد و غبار موجود در هوا استنشاق می شود یا غذای آلوده به ویروس خورده می شود، عفونت میتواند رخ دهد. با اینحال، ویروس ها از فردی به فرد دیگر منتقل نمی شوند.
افرادی که از این ویروس رنج می برند معمولا علائمی شبیه آنفولانزا مانند تب، سردرد و بدن درد دارند، اما همچنین مشکلات کلیوی همراه با درد پشت یا پهلو دارند. در موارد شدید، نارسایی موقت کلیه ممکن است رخ دهد. این ممکن است دیالیز را ضروری کند.
هیچ واکسنی علیه هانتا ویروس وجود ندارد. مؤثرترین محافظت در برابر عفونت «جلوگیری از تماس با مدفوع جوندگان» است. دفتر منطقه این را در یک خبرنامه می نویسد. برای محافظت از خود، اتاق‌هایی که ویروس‌ها ممکن است وجود داشته باشند، باید قبل از تمیز کردن کاملاً تهویه شوند. همچنین توصیه می شود هنگام تمیز کردن از دستکش لاستیکی و ماسک
FFP2
استفاده کنید.

tun24042402

www.tuenews.de

FFP2-Masken. Foto: tünews INTERNATIONAL / Martin Klaus.

001003

 

 

TÜNEWS INTERNATIONAL

Related posts

Contact Us

Magazine Html